5-9 aug 2026: Bestig Galdhöpiggen

5 dagar
  • Bestig Galdhöpiggen tour
  • Båt vid Kebnekaise
  • Utsikt från Kebnekaise
  • Toppen av Kebnekaise
  • Glädje mot Kebnekaise

Välkommen!

Här hittar du  info om en avgång på ett specifikt datum (aktuellt datum ovan).

Välj i flikarna för önskad info om just denna avgång.

Vill du boka in dig på resan klickar du på “BOKA NU” och följer instruktionerna.

Vill du ha mer detaljerad info om programmet, svar på vanliga frågor, inspireras av vackra bilder och få veta de 3 främsta skälen till att åka med Swett – gå då istället in på resmålssidan som du hittar i menyn under “RESMÅL”.

Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor på info@swett.se eller 070-243 28 27

 

 

I resan ingår:
→ Transfer tur och retur Lom — Spiterstulen Fjällstation
→ Boende i tvåbäddsrum på fjällstationen
→ Helpension på Spiterstulen fjällstation från middag dag 1 till frukost dag 5
→ Förberedelser i form av infoträff, utrustningslista/träningsprogram m.m.
→ Svensk guide för hela resan

I resan ingår inte:
→ Resa tur och retur Lom (läs mer om hur du tar dig till och från Lom under vanliga frågor)
→ Dryck på Spiterstulen Fjällstation
→ Personlig utrustning

Avbeställningsskydd via ERV

När du bokat din resa kan du lägga till ett avbeställningsskydd via vår partner försäkringsbolaget ERV.

Detta avbeställningsskydd är ett komplement till din hemförsäkring och täcker ofta fler händelser än många reseförsäkringar.

Du lägger till avbeställningsskyddet efter att du bokar din resa.

Läs mer om avbeställningsskyddet HÄR.

Fråga: Var hittar jag era villkor?

Svar: Du hittar våra allmänna villkor här: www.swett.se/villkor

 

Fråga: Vad betalar jag vid bokning?

Svar: Vid bokning betalar du enbart bokningsavgiften som är cirka 25%. Du ser aktuell bokningsavgift på varje avgång.

 

Fråga: När betalar jag resterande summa?

Svar: Du betalar resterande summa 60 dagar innan avfärd, du kommer få ett mail från Swett med betalningsinstruktioner i god tid innan dess.

 

Fråga: Ingår flyg eller tåg?

Svar: I våra resor ingår tar man sig alltid till resmålet på egen hand och anledningen är att vi vill att våra gäster ska kunna vara flexibla och ankomma från olika platser, kunna stanna några dagar extra och göra extra aktiviteter. Däremot hjälper vi gärna till att boka både tåg och flyg.

 

Fråga: Vad händer om jag blir sjuk eller skadad innan avfärd?

Svar: Se till att du har en reseförsäkring (har du en hemförsäkring så är du försäkrad via den) så står försäkringsbolaget vanligtvis för de merkostnader som en avbokning innebär. Vi säljer också ett avbeställningsskydd via ERV. Du hittar all info om avbeställningsskyddet och hur du tecknar det här: https://www.swett.se/avbestallningsskydd/

 

Fråga: Kan jag betala för flera?

Svar: Det går jättebra, klicka bara i hur många personer du vill boka så kommer du att kunna betala för fler personer samtidigt.

 

Fråga: Vilka betalningsalternativ finns?

Svar: Vi erbjuder i dagsläget betalning via kort och faktura. Bokar du in dig via vårt bokningssystem här på hemsidan så betalar du med ditt betal/kredit-kort. Vill du betala via faktura så mailar du till info@swett.se

 

Fråga: Kan jag köpa avbeställningsskydd?

Svar: Ja, du hittar info här: https://www.swett.se/avbestallningsskydd/

 

Fråga: När börjar programmet?

Svar: De datum vi presenterar på hemsidan utgår ifrån första dagen på plats vid resmålet och sista dagen på resmålet. Vissa av våra resmål behöver du flyga dagen innan programmets start. Kontakta oss om du har frågor!