När en debitering skapas tar bankkortsföretag och betalningsbehandlare hänsyn till många faktorer för att avgöra om avgiften är giltig eller ej. Misslyckade betalningar inträffar vanligtvis när bankkortsinformation är felaktigt inmatad eller om kortet avvisas. Avvisningar kan ske av flera olika orsaker utöver tillgången till pengar.
För transaktioner i USA, Kanada, Storbritannien och EU, kan du dubbelkolla att din postadress har skrivits in korrekt och matchar din faktureringsadress. Felaktiga uppgifter kan orsaka att din transaktion spärras.
I vissa fall kan ditt kort debiteras och återbetalas omedelbart om din transaktion spärras. Detta kommer att visas som 2 rader i ditt kontoutdrag (en debit följt av en kredit).
Några tips:
– Se till att det kort du försöker betala med är svenskt
– Logga in på din bank och se till så att du har tillåtit internetköp för kortet. Oftast kan det vara Nordea som strular.
– Dubbelkolla alltid så att alla uppgifter du fyller i stämmer med de som står på kortet
– Årtalet ska fyllas i med fyra siffror, inte två
– Se till att du har tillräckligt med pengar på ditt kort
Om det ändå inte fungerar – Ring oss!
Om du fortfarande inte får det att fungera, ring oss på 070-586 44 58 så hjälper vi dig! En lösning kan vara att betala via faktura.